Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Galler trappor

Av oscar rolfsman - 18 november 2009 18:20


Vad är det med kiosker och galler trappor?


Är det något dom uppfunit för att få lite extra dricks och förbannade ungdomar? Det är ju fan stört-jävla omöjligt att inte tappa mynt/sedlar imellan springorna... Och sen, bara för att jävlas så har dom suttit väggar av trä (TRÄ!) på sidorna av trappan och gjutit fast det hela i marken med betong för att få skratta åt dig lite extra när du ligger där på alla fyra för att försöka fiska upp dina sista glass pengar du tappat genom springorna.


Kunde dom inte gjort hela trappan i metall?!? Så det i alla fall finns en chans att pengarna inte åker inunder, sen att sidorna är av trä så att man inte kan klämma imellan sina fingrar retar mig ännu mer!
Tänk va praktiskt om det vore tvärtom! Metall på sidorna med stora öppningar och trä på ovan sidan med små öppningar. Så om man nu mot förmodan tappar pengar genom springorna lätt kan få tillbaks dom genom dom stora hålen på sidorna?

Jag vet ej om ni läsare någonsin varitt med om detta, men jag kan försäkra er om att det är riktigt irriterande. Speciellt om det står en tjurkärring i kassan som tycker att det är ditt eget fel och hånflinar mot dig. Jag slår vad om att hon och sina medarbetare öppnar upp trappan efter sommarn och delar upp förmögenheten imellan sig...


Och det är inte bara penga problem med dessa trappor! En sak du !aldrig! får göra är att gå barfota på dessa monster spikmattor! För det första så är det 10 gg värre än en vanlig spikmatta (speciellt på sommaren när dessa jävlar kan bli så varma som uppåt 94 celsius) och för det andra så är det inte allt för sällan man fastnar med valfri tå i gallret precis innan du ska ta ett steg. Detta resulterar antingen i en bruten tå eller i bästa fall en stukad. 

Så tack o'hej! Cool  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oscar rolfsman - 21 september 2010 22:57

Nu var det ju ett tag sen jag uppdaterade min blogg, men de får ni leva med! Nu Barn! Tänkte jag snacka lite om "Public Bathrooms"! (Vad FAN heter det på Svenska?!)  Först av allt, Jag är inte nån som tycker det är "Snuskigt" att gå på sådana toa...

Av oscar rolfsman - 21 januari 2010 20:14

Temperaturen? Den e rent åt helvete! Antingen för varm eller kall! Den kan fan inte vara perfekt?  Antingen -50 eller +50! och  hur man än klär sig så blir det ändock aldrig bra...  Det skummaste är att temperaturen ändras efter ditt tillstånd/hu...

Av oscar rolfsman - 3 december 2009 16:49

Vill en västtrafik att man skå åka med kollektiv trafiken?   Senast igår fick jag betala 25 spänn för 4 stationer... 25SPÄNN?! Vaihelvete!`? För bara några månader sen kostade det typ en tia? VARFÖR ska ni höja priset era jävla idioter?! Ingen ...

Av oscar rolfsman - 17 november 2009 21:19

Ok! Nu är det soppatorsk (ett ord?) på hjärnkontoret som många kanske märkt... Kom med lite förslag till vad jag kan störa mig på, det ni skriver kanske jag inte håller med om såååå det är fortfarande saker "JAG" stör mig på. Jag kommer alltså ...

Av oscar rolfsman - 11 november 2009 19:24


Ok detta är lite som att sparka på någon/något som redan ligger, men anyway...      Fjortisar, folk helt utan personlighet som bara söker erkänande från andra fjortisar. Killarna ses ofta med 4kg dagsvax i håret och snoddar på benen, använder g...

Presentation


Klagohörnan :D

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards