Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Ullared masochist?

Av oscar rolfsman - 4 november 2009 14:47

Ärligt talat... Ullared? Finns det någon som gillar detta helvete?

Jag tänkte ta upp detta på grund av den nya serien på femman som ingen såg.


Är det verkligen värt att sätta sig i en bil/buss kl 8:00 (om man bor i göteborg :P) på en lördag för att sedan sitta igenom denna 3 tim långa resa.

Och när (om) man väl kommer fram så är det dags att leta parkering, men detta är inte så lätt eftersom runt parkeringen circulerar familjebilar och pensionärer som gamar och hittar alltid(!) en lucka du precist kört förbi.


När man nu hittat en plats så är det oftast så långt bort från närmsta kundvagn som möjligt, om det ens finns några kvar, då ca antalet på besökare per år är 3,7 miljoner...

Har du nu turen att hitta en kundvagn så är det såklart minst en timmes kö in till detta helveteshål.

MEN kön är inte rak, utan för att skapa en känsla av att den är kortare än vanligt så kringlar den runt hela området. Så när du tror att du är framme så ser du plötsligt att den går ett extra varv för dina nervers skull :)!


Ok...så där ja! Nu är man inne. Men skiten slutar inte här! Nej nej... det har bara börjat ^^ . Nu ska du trängas med 25 000 andra kunder som slår sig fram genom ledet. Nu är det bästa man kan göra att gå ner i källaren där antalet besökare är minskat från 25 till 20 000 svettigt flåsiga kunder för att få lite andrum.


Nu ska man ladda! upp för rulltrappan och in i gröten!

Har du ett nitbälte eller knogjärn så är det ett plus för att ta sig fram i massan. För har du otur så hamnar du bakom en senil kärring med rullator som rör sig i en hastighet så långsam att en snigel ser snabb ut.  Det är nu knogjärnet kommer till pass! Har du inte ett sånt får du snällt skrika kärringen i örat fast än du vet att hon ger blanka fan i dig.


En annan grej är att ser du nått du gillar, släng dig! För dom andra kunderna kommer slåss till döden om saken, även fast det tydligt ligger en hög med 800 likadana saker bredvid dom.


Tappar du bort dina vänner är du körd, jag menar det, du kommer inte hitta en jävel där inne. Och att ropa ut i högtalaren är bara att glömma för ljud nivån där inne ligger på 130 jävla decibell. + designern till denna högtalare har konstruerat den så att man inte kan höra annat en brus, o nyanser av svenska ord.


8 timmar senare är kundvagnen full av onödiga varor som inte alls var nödvändiga att inhandla. och du står i en 2mil kö med trasiga ben och gråter att du vill hem.


När du sen är ute möts du av ett sken så starkt att ögonen fräts bort, vad kan detta komma ifrån? Just det...solen du klarat dig utan under en hel dag. 

Väll framme vid bilen kommer du på att nu måste man ju packa upp allt man har i sin kundvagn och knö in i bilen du knappt kommer att få plats i.

Väl färdig med det, redo att åka kommer du på "Faaaaan kundvagnen". Sur som in i helvete får du dra tillbaka den jävla piss vagnen du släppat runt på hela dan.


Nu är det bara 3 timmar hemfärd kvar. Har du otur så är familjen med, och sitter och leker bil lekar som, "jag ser leken" , "allsång" eller allas favorit... "GUL JÄVLA BIL!!!". Den sistnämda leken används ofta när du bara vill sova och inte orkar med slag mod arm och ben.


HEMMA! Upp i sängen och sov dags...


Så vad är meningen?! Ok det är billigt men so what?!?? Hellre betala en tia mer än att åka till detta helvete!

Det är väll bara att inse, Svenskar ÄR masochister....


Tack för mig!

Skönt att avreagera sig lite... :P Comment, NOW!


 
 
Ingen bild

Bamse :o

5 november 2009 17:13

You win! :) Dock tar det inte tre timmar dit. x) Möjligtvis om man tar fel väg. :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oscar rolfsman - 21 september 2010 22:57

Nu var det ju ett tag sen jag uppdaterade min blogg, men de får ni leva med! Nu Barn! Tänkte jag snacka lite om "Public Bathrooms"! (Vad FAN heter det på Svenska?!)  Först av allt, Jag är inte nån som tycker det är "Snuskigt" att gå på sådana toa...

Av oscar rolfsman - 21 januari 2010 20:14

Temperaturen? Den e rent åt helvete! Antingen för varm eller kall! Den kan fan inte vara perfekt?  Antingen -50 eller +50! och  hur man än klär sig så blir det ändock aldrig bra...  Det skummaste är att temperaturen ändras efter ditt tillstånd/hu...

Av oscar rolfsman - 3 december 2009 16:49

Vill en västtrafik att man skå åka med kollektiv trafiken?   Senast igår fick jag betala 25 spänn för 4 stationer... 25SPÄNN?! Vaihelvete!`? För bara några månader sen kostade det typ en tia? VARFÖR ska ni höja priset era jävla idioter?! Ingen ...

Av oscar rolfsman - 18 november 2009 18:20

  Vad är det med kiosker och galler trappor?   Är det något dom uppfunit för att få lite extra dricks och förbannade ungdomar? Det är ju fan stört-jävla omöjligt att inte tappa mynt/sedlar imellan springorna... Och sen, bara för att jävlas så h...

Av oscar rolfsman - 17 november 2009 21:19

Ok! Nu är det soppatorsk (ett ord?) på hjärnkontoret som många kanske märkt... Kom med lite förslag till vad jag kan störa mig på, det ni skriver kanske jag inte håller med om såååå det är fortfarande saker "JAG" stör mig på. Jag kommer alltså ...

Presentation


Klagohörnan :D

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards